23 januari

Idag är det ingen vanlig dag i vår familj. Vår älskade Ä fyller 13 år och blir tonåring. Som hon har längtat efter denna dag. Vår fina, kloka, omtänksamma och underbara dotter och storasyster. Hon är verkligen värd allt. 

Vi började morgonen med sång och paket. Hon blev så glad när hon fick ny cykel och en prenumeration på Glossybox. C hade fixat egen present till henne - han valde ett nagellack i stickerummet sist vi var på sjukhuset och den valde han bara till henne. Jag älskar att se denna kärlek dessa två har, det finns inget finare! 

Hela dagen gick till att fira Ä så gott vi kunde och min fina lillebror med familj samt mina föräldrar hade fixat till ett litet firade till henne. Jag vet inte vad vi hade gjort utan alla fina runt om oss!
Ä är så nöjd med sin dag - hon är värd allt! Vi har en tuff vardag med tanke på vår situation och det är underbart att ibland få stanna upp och vara i stunden. Att få lägga allt åt sidan lite och njuta av våra barns totala glädje. Det är något visst med att få se dem uppskatta stunder och höra deras klingande skratt eka genom rummet. Jag är så tacksam för att Ä fick en 13 års dag som hon själv är nöjd med - älskade stora tös. 

C har haft en bra dag. Nu väntar två veckor med strålbehandling. Vi åker redan in imorgon då vi ska på strålbehandling tidigt på måndag. Fick reda på idag att vi inte fått plats än på Ronald McDonald hus, men vi ska nog få plats inom de närmsta dagarna, så vi får mellanlanda på patienthotellet. Måste säga att vi har en fantastisk konsultsjuksköterska som lugnt guidar och löser situationer som vi föräldrar har svårt att dra i då tankarna är överallt och ingenstans. Jag har ett litet lätt kontrollbehov och var helt inställd på att vi skulle till RMH imorgon och när jag fick veta att vi inte hade plats precis när jag tänkt blev det lite upp och ner vänt. Men konsultsjuksköterskan fanns ett telefonsamtal bort och lugnade mig genom att lösa allt! 
Måste säga att det är verkligen dubbla känslor för det som väntar. Skönt att C får behandling så att vi kan bekämpa tumören med allt vi har samtidigt som det inte är roligt att vår älskade son ska  behöva gå igenom 10 strålbehandlingar till, och allt vad det innebär! Jag önskar så mycket att han ska få bli frisk! 

(null)

(null)

(null)

(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: