19 maj

Idag har vi haft en rätt bra dag och C har mått bra! Han har uttryckt en del önskningar om att hälsa på hos nära och kära. Vilket är underbart, börjar även märka att han nog tycker vi är hemma rätt mycket. Han vill se saker och ha lite ny omgivning samtidigt som han har väldigt starka åsikter kring vilka hjälpmedel han ska ha och inte ha (även om hjälpmedlena hade underlättat för olika aktiviteter). Vi har en liten envis femåring med mycket vilja. 

Idag blev det ut i kollektivtrafiken igen! Jag och C skulle prova åka buss och det blev en tur till Sjöbo till en väninna till mig. 
C konstaterade snabbt på bussen att han absolut tycker tåg är ett bättre färdsätt och han tyckte vi skulle ta tåget tillbaka när vi skulle hem - vilket blir svårt då det inte finns några tåg därifrån. Men jag tror att han tyckte bussen var okej förutom att det var lite tråkigt. Vilket inte är så konstigt för han kan inte se ut ur fönstrena från vagnen. 

Vi hade iaf en mysig stund hos min väninna och C kände sig hemma och skulle prova soffa och gosa ner sig ordentligt. Han har fått en förkärlek till soffor för tillfället då han vet att han fixar att sitta i dessa och det är bekvämt. Det känns enormt bra att C vill göra saker och vågar vidga sina gränser lite. Det blev rätt många timmar men han fixade det. 

Många tankar i min hjärna som jag inte riktigt får grepp om men det är lite skönt att han kan få ha dagar som denna. 

(null)

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: