7 maj

Idag började dagen bra. Vi känner att det är något som är lite annorlunda - mot det positiva hållet. C har vänt sig själv i vagnen mot sidan och rör sig mer vilket gör att han inte känner att han sitter så bra, vilket är förståeligt då han vuxit en del och vagnen börjar bli lite trång och han skulle behöva inse att rullstolarna faktiskt ger ett bättre stöd. Men vi har is i magen då vi vet att det inte fungerar att tvinga honom utan det måste komma från honom själv. Han kommer, när rädslan för yrseln släppt, att vilja ta sig framåt med rullstolen - det tvekar vi inte på. Smärtan är dessutom betydligt mindre och vi har inte behövt ge varken Alvedon eller Oxynorm. Plåstret har gett något positivt. 


Under förmiddagen kom ASIH för diskussion kring läget och sjukhusbesök. Vi är omringade av bra människor. Innan de åkte togs blodtryck och det verkar som blodtrycket gått ner lite lite grann och vi hoppas på att det sänks mer. 


Idag ville C gå till biblioteket för att låna lite böcker. Vi började promenaden i lätt solsken och fick även syn på lite maskrosor som gick att blåsa. Vi stannade till vid pizzerian och delade en pizza - kvalitetstid delux. Riktigt mysigt måste jag säga. Väl på biblioteket tittade vi först på Bokbussen och C berättade om när han fick gå med fröknarna in i bussen för att låna böcker till förskolan. Därefter lånades det böcker om dinosaurier och bajs. Barn är underbara och man vet aldrig vad man komm r hem med för böcker! 

Promenaden fortsatte ner till stan och C somnade i vagnen - har varit rätt trött idag. 


Jag passade på att shoppa lite kläder till C som tagit ett skutt i växten. Även om han är mindre svullen nu så har han vuxit en del på längden. Jag passade även på att kika lite på tatueringsstudio. Jag vill så gärna göra tatueringen som jag fått bidrag för i födelsedagspresent. Får kika ytterligare om de kan göra den som jag vill ha den! 

C sov hela vägen hem trots blandningen av regn, hagel och solsken. 


Kvällen avslutades med ytterligare ett blodtryck och dusch. Lilla C lär vara trött efter detta med! Det tar på krafterna att vara liten men en kämpe! 


(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: